چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

نسرین خسرو شاهی: شما هم حتماً مثل هر فرد دیگری دلتان می‌خواهد که زمانی که دچار یک جراحت و زخم روی بدنتان شدید زودتر از دست آن خلاص شوید و بتوانید مثل قبل از زخمی شدن هر نقطه از بدنتان، به زندگی ادامه دهید.

از آنجا که دانشمندان سراسر دنیا برای آنکه زندگی را برای ما آسانتر کنند در تلاشند و سعی می‌کنند تحقیقاتشان را در جهتی انجام دهند که روز به روز زندگی برای ما آسانتر و قابل تحمل‌تر شود، این بار برای زخم‌های روی بدن به خصوص برای سالمندان مبتلا به دیابت نیز تدابیر بسیار مفیدی اندیشیده‌اند.

محققان کالیفرنیای آمریکا با تولید «آب شفابخش زخم‌ها» ادعا می‌کنند که توانسته‌اند روند بهبود زخم‌های تولید شده در بدن افراد دیابتی را به شکل قابل توجهی افزایش دهند و به بهبود آنها کمک کنند.این مایع شفا بخش دارای خواصی است که می‌تواند بلافاصله پس از ورود به بدن باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین برده و با همین روش زخم‌های روی بدن را به سرعت بهبود ببخشد.

برای افرادی که جوان‌تر هستند و یا مشکل خاص جسمی ندارند معمولاً زخم شدن هر نقطه از بدن اتفاق ناگواری نیست اما همانطور که می‌دانیم برای کسانی که مبتلا به بیماری دیابت هستند زخم‌ها بسیار دیر خوب شده و گاهی اوقات آنقدر طول می‌کشند که بیمار را به شدت کلافه می‌کنند و حتی بسیار خطرناکند.

آب شفا بخش برای افراد مبتلا به دیابت که دست و پاهایشان زخم شده است کاربرد دارد. کلید اصلی در این دارو «میکروسین» است که روی سلول‌ها اثر گذاشته و آنها را وادار می‌کند تا دیوارهای حفاظتی را سریع‌تر ساخته و میکروب‌ها را از بین ببرند.

محققان اعلام کرده‌اند که این دارو را با استفاده از آب کاملاً تصفیه شده که از غشایی از کلر سدیم رد شده، ساخته شده است و بیماران دیابتی با ریختن این آب روی زخم‌هایشان سرعت بهبودیشان بسیار بیشتر شده است.

طبق آنچه این تحقیقات در مرکز جهانی سلامت در مونت کارلو نشان می‌دهد،  بیمار دیابتی که از ریختن این آب روی زخم‌هایشان امتحان نکرده‌اند معمولاً در 55 روز بهبود پیدا می‌کنند در حالی که این آب‌ها سرعت بهبودی بیماران را به 43 روز کاهش داده است و بیش از 10 نوع باکتری را در محل زخم از بین برده است.

با وجود نتایجی که این تحقیق روی بیماران به خصوص افراد مسن داشته است محققان و استادان امیدوارند که بتوانند با کار بیشتر روی این نوع آب استرلیزه مشکل بیماران دیابتی را در مورد زخم‌هایی که روی بدنشان ایجاد می‌شود از بین ببرند و نوع کامل‌تری از این مایع را روانه بازار کنند که بتواند کمک بیشتری به این بیماران کند.

به گفته دکتر مایکل فاستر که در موسسه کمک به سالمندان مشغول به کار است اگر این مایع واقعاً بتواند روی بیماران چنین تأثیر مثبتی داشته باشد که موجب تعجب بسیاری از افراد شده است، مطمئناً از آن استقبال چشمگیری صورت خواهد گرفت و همه منتظر می‌مانند تا نوع کامل‌تر این مایع روانه بازار شود تا زندگی برای افراد مسن راحت تر شود و بتوانند زندگی مستقل خود را ادامه دهند.

کد خبر 23689

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز